Понедельник
23.12.2024
15:23
Приветствую Вас Гость
RSS
 
Юлія Починок
Главная Регистрация Вход
Каталог файлов »
Меню сайта

Категории каталога
Мои файлы [21]

Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 231

Главная » Файлы » Мои файлы

Актуальні проблеми методики викладання української літератури в Новій українській школі
[ Скачать с сервера (820.7 Kb) ] 05.01.2020, 14:51

Програма курсу Актуальні проблеми методики викладання української літератури в Новій українській школі (32 год)

Пояснювальна записка

В умовах інформаційного полікультурного простору стала особливо важливою суспільна роль учителів української мови і літератури, істотно підвищились вимоги до якісного рівня їхньої професійної підготовки. З огляду на динамічний розвиток сучасного літературно-мистецького процесу, зміщення акцентів у системі цінностей людства, оновлення літературознавчої науки, що породжують необхідність зміни технологій вивчення української літератури, зросла значущість літературознавчої компетентності в професійно-особистісній структурі педагога-філолога. Відтак у просторі післядипломної освіти словесників виникає проблема реформування літературознавчої та оновлення методичної підготовки на засадах компетентнісного підходу. У курсі викладено й систематизовано наукові ідеї, поодиноко запропоновані в наукових розвідках чи спеціальних монографіях. Ці ідеї мотивують до поглибленого засвоєння знань і сприяють професійному зростанню вчителів-словесників, стимулюють до постійної самоосвіти і самовдосконалення у фаховій діяльності.

Метою викладання курсу є підвищення професійної підготовки сучасного вчителя-словесника, формування дослідницьких якостей, розвиток творчого потенціалу його особистості, здібностей та самостійності у пошуку нестандартних рішень методичних проблем. Основними завданнями вивчення курсує: – поглибити знання вчителів стосовно методологічних та психологопедагогічних засад, специфіки викладання літератури в школі таособливостей літературного розвитку учня; – схарактеризувати актуальні проблеми методики викладання шкільного курсу «українська література» у ХХІ ст.; – простежити історію розвитку науки та методики викладання української літератури в школі, історичну зміну методів її викладання; – висвітлити взаємозв’язок сприйняття та аналізу літературного твору; – демонструвати вміння та навички організації в загальноосвітньому навчальному закладі ІІ-ІІІ ступеня таких процесів:  читання, інтерпретації, аналізу тексту художнього твору з урахуванням його родової та жанрової специфіки;  засвоєння питань історії та теорії світової літератури школярами;  мовної діяльності учнів, їхньої літературної творчості;  формування читацьких стратегій, інтересів, компетенцій;  виховання, навчання та розвитку особистості учня засобами художнього слова. Слухачі курсу повинні знати: – предмет, об’єкт, мету, структуру, напрями методики викладання української літератури ХХІ ст.; – зміст, структуру, мету, специфіку шкільного курсу «Українська література», принципи, інноваційні методи та прийоми його викладання в школі ХХІ ст.; – специфіку сучасного уроку української літератури, його структури та критеріїв ефективності відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392, ідей «Концептуальних засад реформування середньої школи «Нова українська школа»»; – проблему типології інноваційних уроків літератури; – етапи вивчення літературного твору в школі, особливості вивчення художніх творів; – специфіку вивчення питань теорії та історії літератури в середніх і старших класах; – інтегративні методи вивчення літератури в системі міжпредметних зв’язків дисциплін гуманітарного циклу. Слухачі курсу повинні вміти: – планувати та організовувати працю на інноваційних засадах; – моделювати і проводити уроки літератури з урахуванням сучасних тенденцій розвитку методики викладання літератури в школі; – формувати літературну предметну компетентність учнів; – раціонально використовувати інноваційні методи та прийоми викладання літератури, зокрема аналізу художнього твору на уроках літератури; – інтегрувати процес викладання української літератури в системі міжпредметних зв’язків дисциплін гуманітарного циклу. Освітня програма Сучасні теоретико-методологічні засади та наукові основи методики викладання української літератури у ХХІ ст. Основні напрями методики викладання української літератури у ХХІ ст. Синергетико-евристичне навчання (Л. Нежива). Екзистенційно-діалогічне навчання (В. Токмань). Естетизація навчання (С. Жила). Філософізація навчання (Ю. Бондаренко). Компаративне навчання (А. Градов). Креативне навчання (О. Куцевол). Технологічне навчання (А. Ситченко). Психологізація навчанння (В. Уліщенко). Структуральне навчання (В. Шуляр). Новітні педагогічні технології викладання української літератури. Завдання методики викладання літератури в контексті проекту «Концепція літературної освіти в Україні». Діалог культур як методологія та форма сучасної освіти. Інтерактивні методи викладання літератури. Віртуальні та дистанційні форми викладання і навчання. Метод проектів та його роль у формуванні умінь та навичок учнів. Відео-, аудіопрезентація, мультимедійні технології викладання української літератури. Ейдетика як навчальна технологія. Вивчення літератури за опорними схемами та образними асоціаціями. Інтегративні методи вивчення літератури в системі міжпредметних зв’язків дисциплін гуманітарного циклу. Форми роботи з літературної освіти в школі. Методологічні проблеми вивчення літературного твору в сучасному літературознавстві. Методи аналізу художнього твору: підходи та алгоритми, відповідність методів аналізу естетичній природі тексту, певному художньому напряму та творчому методу письменника. Аналіз літературного твору в школі. Текстоцентрична та читацькоцентрична парадигми вивчення літературного твору в школі. Формування предметної літературної компетентності. Нові імена в шкільній програмі з української літератури Уведення сучасної української літератури у світовий контекст. Аспект наслідування та перечитування як основний мотив формування літератури сьогодні, а також як неперервний зв’язок між попередниками, сучасниками та наступниками. Відкриття нових імен у царині поезії, прози, музики та інших мультимедійних й інтермедійних форм вираження актуальної літератури. Літературні групи та українські рок-гурти у світовому контексті експериментальної поезії. Теоретичне підґрунтя, генетичні й істориколітературні умови появи сучасних експериментів. Проблеми класифікації та методологія побудови мистецьких пошуків. Палітра українського і світового контексту експериментальної поезії. Перформанс як один з видів концертної діяльності. Мистецькі горизонти та перспективи феномену перфомансу.

Категория: Мои файлы | Добавил: pochynok | Автор: Юлія Починок
Просмотров: 904 | Загрузок: 26 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа

Поиск

Друзья сайта

Статистика


Copyright MyCorp © 2024
Сделать бесплатный сайт с uCoz