Розділ 1 (ФФМ_15)
Освітня програма
Методичні засади організовування уроків позакласного читання та уроків вивчення літератури рідного краю. Позакласне читання як складова літературної освіти. Типологія уроків позакласного читання. Практична дидактична модель організації позакласного читання. Типи завдань на уроках позакласного читання. Форми уроків вивчення літератури рідного краю. Типи завдань на уроках вивчення літератури рідного краю.
Інтерпретація літературного твору в літературознавстві та в шкільній практиці. Види інтерпретації літературного твору: художня, політична, аматорська, аудіальна. Герменевтичне коло як універсальна стратегія інтерпретації. Принципи аналізу та інтерпретації літературного твору. Методи і прийоми роботи з художнім текстом на уроках позакласного читання та на уроках вивчення літератури рідного краю.
Інтерпретація творів письменників Тернопілля на уроках вивчення літератури рідного краю. Богдан Лепкий, Богдан Мельничук, Іванна Блажкевич, Степан Будний, Володимир Вихрущ, Ганна Костів-Гуска, Осип Маковей, Левко Крупа, Улас Самчук, Степан Будний, Олександр Вільчинський.
Навчально-тематичний план
№ |
Назва теми |
всього |
лекц. |
прак. |
1. |
Методичні засади організовування уроків позакласного читання та уроків вивчення літератури рідного краю |
2 |
2 |
– |
2. |
Інтерпретація літературного твору в літературознавстві та в шкільній практиці. |
2 |
2 |
– |
3. |
Інтерпретація творів письменників Тернопілля на уроках вивчення літератури рідного краю |
4 |
– |
4 |
|
Всього |
8 |
4 |
4 |
Розділ 2 (ФФМ_16)
Актуальні проблеми методики викладання української літератури в Новій українській школі (32 год)
Освітня програма
Сучасні теоретико-методологічні засади та наукові основи методики викладання української літератури у ХХІ ст. Основні напрями методики викладання української літератури у ХХІ ст. Синергетико-евристичне навчання (Л. Нежива).Екзистенційно-діалогічне навчання (В. Токмань). Естетизація навчання (С. Жила). Філософізація навчання (Ю. Бондаренко). Компаративне навчання (А. Градов). Креативне навчання (О. Куцевол). Технологічне навчання (А. Ситченко). Психологізація навчанння (В. Уліщенко). Структуральне навчання (В. Шуляр).
Новітні педагогічні технології викладання української літератури. Завдання методики викладання літератури в контексті проекту «Концепція літературної освіти в Україні». Діалог культур як методологія та форма сучасної освіти. Інтерактивні методи викладання літератури. Віртуальні та дистанційні форми викладання і навчання. Метод проектів та його роль у формуванні умінь та навичок учнів. Відео-, аудіопрезентація, мультимедійні технології викладання української літератури. Ейдетика як навчальна технологія. Вивчення літератури за опорними схемами та образними асоціаціями. Інтегративні методи вивчення літератури в системі міжпредметних зв’язків дисциплін гуманітарного циклу.
Форми роботи з літературної освіти в школі. Методологічні проблеми вивчення літературного твору в сучасному літературознавстві. Методи аналізу художнього твору: підходи та алгоритми, відповідність методів аналізу естетичній природі тексту, певному художньому напряму та творчому методу письменника. Аналіз літературного твору в школі. Текстоцентрична та читацькоцентрична парадигми вивчення літературного твору в школі. Формування предметної літературної компетентності.
Нові імена в шкільній програмі з української літератури Уведення сучасної української літератури у світовий контекст. Аспект наслідування та перечитування як основний мотив формування літератури сьогодні, а також як неперервний зв’язок між попередниками, сучасниками та наступниками. Відкриття нових імен у царині поезії, прози, музики та інших мультимедійних й інтермедійних форм вираження актуальної літератури.
Літературні групи та українські рок-гурти у світовому контексті експериментальної поезії. Теоретичне підґрунтя, генетичні й історико-літературні умови появи сучасних експериментів. Проблеми класифікації та методологія побудови мистецьких пошуків. Палітра українського і світового контексту експериментальної поезії. Перформанс як один з видів концертної діяльності. Мистецькі горизонти та перспективи феномену перфомансу.
Навчально-тематичний план
№ пп |
Змiст курсу |
Розподіл годин |
всього |
лекц. |
прак. |
1. |
Сучасні теоретико-методологічні засади та наукові основи методики викладання української літератури у ХХІ ст. |
2 |
2 |
- |
2. |
Новітні технології викладання української літератури |
8 |
2 |
6 |
3. |
Форми роботи злітературної освіти в школі |
6 |
2 |
4 |
4. |
Нові імена в шкільній програмі з української літератури |
8 |
4 |
4 |
5. |
Літературні групи та українські рок-гурти у світовому контексті експериментальної поезії |
8 |
2 |
6 |
|
Всього |
32 |
12 |
20 |
Джерело: http://info.osvita.te.ua/%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%b3%d1%80%d0%b0%d0%bc%d0%b8-%d1%83%d0%ba%d1%80%d0%b0%d1%97%d0%bd%d1%81%d1%8c%d0%ba%d0%b0-%d1%84%d1%96%d0%bb%d0%be%d0%bb%d0%be%d0%b3%d1%96%d1%8f/?fbclid=IwAR0agPqlr-p-cFrPwIzbvLGz4YAY9Ecu6oQThYsPuaumWZj7w8wGzWuSbcs
|